''
 

Onvang de nieuwsbrief

Klassieke Muziek

met releases, Info

en aanbiedingen.

-

E-mailadres:


 

''

''

''
''
   
  • 1 -
Titel:
Componist:
Categorie:
tracks:
Alle artikelen

Diversen : Catharsis ( Xavier Sabata )

Diversen
Categorie:  Solisten vocaal
Info:  Xavier Sabata (countertenor), Armonia Atenea o.l.v. George Petrou. Aparte 1cd, Release 17-03-2017. 3149028099324. Levertijd 5 á 8 werkdagen.
afbeelding:  http://www.poortmusic.nl/klassiek/afbeeldingen2/15054.gif
prijs:  € 22,99
 
Trackinfo : Ariosti:
Spirate, o iniqui marmi...Voi d'un figlio tanto misero (from Coriolano)
Caldara:
Ah, frenate il pianto imbelle (from Temistocle)
Conti:
In te, sposa Griselda, mi uccido...Cara sposa (from Griselda)
Handel:
Admeto: Introduzzione
Orride larve ... Chiudetevi, miei lumi (from Admeto)
Hasse, J A:
Viver vogl’io sempre per te mio dio....Or mi pento (from La conversion di Sant’Agostino)
Orlandini:
Ciò che donò la frode...Alza al ciel pianta orgogliosa (from Adelaide)
O del mio caro ben...Già mi sembra al carro avvinto (from Adelaide)
Sarro:
Sorte nemica...Quando onor favella al core (from Il Valdemaro)
Torri:
Vorresti col tuo pianto (from Griselda)
Vivaldi:
Gelido in ogni vena (from Il Farnace, RV711)/ Foto’s op zijn cd-boekjes proberen countertenor Xavier Sabata neer te zetten als de getormenteerde held of de bad boy van de barokzang, maar zijn stem suggereert juist een bijzonder sympathieke persoonlijkheid: warmte en zorg voor de muziek gaan voor het etaleren van zijn techniek, die er overigens ook mag zijn. Het is razend knap dat Sabata de spanning in de lange scènes voor de titelhelden uit Vivaldi’s Farnace, Händels Admeto en Ariosti’s Caio Marzio Coriolano zo goed weet vast te houden, vooral omdat Armonia Atenea onder leiding van George Petrou niet altijd zorgt voor de opwindendste begeleiding. Zijn karakteristieke, het oor strelende geluid maakt hem echter nog niet tot de vocale persoonlijkheid die hij zou kunnen zijn. De personages in kwestie worden nergens driedimensionaal, hoe ongelooflijk fraai Xavier Sabata ook zingt. Voor een cd die de relatie tussen de opera en de Griekse tragedie probeert te doorgronden is dit een klein probleem. Vergeten we die opzet, dan horen we bloedmooi gezongen aria’s ? en soms complete scènes ? uit het tweede kwart van de achttiende eeuw, met in de hoofdrol ontegenzeggelijk een van de beste countertenoren van deze tijd.


winkelwagen
winkelwagen is leeg
bekijk winkelwagen


''

Poortmusic

Niet alleen aangesloten bij Klassieke Zaken, maar ook kennis van Klassieke Zaken


volg ons op
''